چگونه بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را استخراج کنیم؟

چگونه بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را استخراج کنیم؟

به دنبال  استخراج ارزهای رمزنگاری شده هستید؟ عطش جذب تمام دانش لازم در زمینه استخراج رمز ارزهای ها را دارید؟ تیم متخصصان ما قصد دارند هر آنچه برای شروع استخراج و تبدیل شدن به یک استخراج کننده موفق نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهند. تیم پشتیبانی الو ماینر در تلاش هستند  که شما را گام به گام راهنمایی کند ، که در استخراج ارزهای دیجیتال با دانش بیشتر مشکلات کمتری را در مقابل داشته باشید .

به فرایند تولید ارز دیجیتال اصطلاحا استخراج ارز دیجیتال گفته می شود ، در واقع به عملیات کشف رمز معاملات دیجیتالی و ثبت آنها ماینینگ یا تولید ارز دیجیتال گفته می شود که در آن از چندین روش مختلف اقدام به استخراج انواع ارز دیجیتال مانند بیتکوین ، اتریوم و … می شود . به افرادی که از این روش برای استخراج ارز های دیجیتالی استفاده می کنند اصطلاحا ماینر گفته می شود .

ماینینگ از طریق سی پی یو ( CPU ) : 

یکی از اولین روش های استخراج ارز دیجیتال استفاده از سی پی یو کامپیوتر شخصی است . در این روش ماینر از طریق سیستم شخصی ( کامپیوتر و لپ تاپ ) و با استفاده از CPU  یا همان واحد پردازش مرکزی آنها اقدام به فرایند ماینینگ می کند . از جمله معایب این روش زمان بر بودن آن است که در نتیجه نسبت به باقی روش ها کند تر بوده و ارز کمتری را تولید می کند که به صرفه نیست .

اما در صورتی که شخصی تعداد زیادی کامپیوتر شخصی داشته ( اصطلاحا یک مزرعه ) و همچنین دارای منبع انرژی الکتریسیته رایگان و یا ارزان قیمت هم باشد آنگاه استفاده از این روش برای وی به صرفه خواهد بود .

 ماینیگ از طریق جی پی یو ( GPU ) :

روش دیگر ماینینگ که نسبت به روش قبل برتری دارد و در آن از کارت گرافیک یا همان  GPU کامپیوتر شخصی استفاده می شود به  GPU ماینینگ معروف می باشد . در این روش بر خلاف CPU ماینینگ که از پردازنده مرکزی سیستم برای استخراج ارز دیجیتال استفاده میشد ، کارت گرافیک آن را به کار می گیرد .

برای تولید ارز دیجیتال از این طریق نیاز به یک سیستم پردازنده گرافیکی مناسب داریم . محبوبترین کارت های گرافیکی موجود در بازار که برای ماینینگ از آنها استفاده می شود Nvidia GTX 1080 Ti و  AMD RX 580  می باشند .

 ماینینگ از طریق ای سیک  ( ASIC ) :

یکی از به صرفه ترین روش های استخراج ارز دیجیتال استفاده از تراشه های مخصوصی به نام ای سیک می باشد . در این روش ماینر با خرید این دستگاه ماینر اقدام به تولید رمز ارز های دیجیتالی و ثبت معاملات دیجیتال می کند .

از جمله مزیت هایی که استفاده از این دستگاه دارد  این است که رمز های موجود در معاملات را خیلی زودتر و راحت تر از CPU و  GPU حدس می زند و با توجه به اینکه در فرآیند ماینینگ هر ماینری که زودتر بتواند کد های موجود در یک معامله را حدس بزند و آن تبادل را در یک بلاک ثبت کند کارمزد را دریافت می کند ، در نتیجه استفاده از این دستگاه ها از این نظر بسیار مفید می باشد .

اما ذکر این نکته لازم می باشد که قیمت این دستگاه ها بالا بوده ولی با توجه به اینکه نسبت به سایر روش ها تعداد بیشتری تراکنش را ثبت می کند و در نتیجه آن درآمد بیشتری را برای ماینر خلق می کند ، می توان گفت که صرفه اقتصادی دارد . از طرف دیگر این دستگاه ها از الگوریتم های خاصی پیروی می کنند که باعث شده تا هر دستگاه ای سیک تنها یکی از انواع ارز دیجیتال را تولید کند ، بنابراین قبل از خرید آن ها لازم است تا نوع ارز استخراجی خود را تعیین کنید .

 لازم به ذکر است که بهترین حالت استخراج ارز دیجیتال استفاده از مزرعه های دیجیتالی برای این کار است و این به این معنا است که ماینر تعداد زیادی دستگاه استخراج کننده رمز ارز ( کامپیوتر ، لپ تاپ ، ای سیک و… ) را جمع کند و با استفاده از قدرت همه آنها شروع به استخراج رمز های دیجیتالی کند . با استفاده از این روش سرعت ماینینگ بسیار بالاتر می رود که در نتیجه آن درآمد بالاتری نصیب ماینر می شود .

لیست برخی از ارزهای دیجیتال قابل استخراج

مهم نیست که شما یک فعال قدیمی دراین حوزه هستید یا یک تازه وارد . همیشه لازم است که اطلاعات خود را به روز کنید ، لیستی از تمام Coin های قابل استخراج را به شما معرفی کنیم .

 

لیست برخی از ارزهای دیجیتال قابل استخراج

 

چرا برخی از ارزهای دیجیتال قابل استخراج هستند و برخی دیگر نیستند ؟ خوب ، ماهیت استفاده از بستر بلاکچین تضمین نمی کند که یک ارزهای دیجیتال قابل استخراج است ( هر ارزی که بر بستر بلاکچین قرار دارد لزوما قابل ماین کردن نیست ) ، برای این که یک ارزدیجیتال ( کوین Coin  (قابل استخراج باشد باید براساس پرتکل اجماع اثبات کار ( Proof of Work ) باشد. برخی کوین ها وجود دارند که  از پروتکل های دیگری استفاده میکنند ، مانند اثبات سهام ، اثبات اهمیت یا اثبات اقتدار و … که باعث می شود آنها قابل استخراج نباشند.

 

استخراج ارزدیجیتال (استخراج بیت کوین ) چگونه انجام میشود ؟

پس از اینکه دو کاربر اقدام به ثبت یک معامله ارز دیجیتال کردند این تراکنش در استخر های ارز دیجیتال که به صورت چندین استخر طبقه بندی شده هستند نگهداری و منتظر تایید و ثبت توسط یکی از ماینر های موجود می شوند . برای ثبت شدن یک تراکنش در شبکه بلاک چین مزاحل زیر طی می شود :

  1.  ماینر های موجود در بلاک چین اقدام به انتخاب تراکنش های مورد نظر خود از استخر های ارز دیجیتال می کنند ، البته لازم به ذکر است که ماینر ها محدودیتی در انتخاب تراکنش ها ندارند و یک تراکنش می تواند در بلاک چندین ماینر به صورت همزمان قرار گیرد .
  2.  در مرحله بعد ماینر ها شروع به کشف رمز یا امضا «proof of work» معاملات موجود در بلاک خود و تایید آنها می کنند . از آنجایی که این فرایند بسیار پیچیده و زمان گیر است هر ماینری که زودتر یک معامله را تایید و در بلاک خود ثبت کند برنده کارمزد این معامله می شود .
  3.  بعد از اینکه ماینر تراکنش را تایید کرد برای ثبت نهایی آن نیاز به تایید این امضا کشف شده توسط سایر ماینر های موجود در شبکه دارد . برای این کار سایر ماینر ها هش خروجی را با امضا یا رمز موجود در معامله همخوانی کرده و در صورت تطبیق آنها تاییدیه خود را صادر می کنند .
  4.  پس از تایید تراکنش توسط سایر ماینر ها این معامله واجد شرایط برای ثبت شدن در بلاک موجود در شبکه بلاک چین می باشد . بعد از ثبت شدن بلاک در بلاک چین برای سایر نود های موجود در آن نیز ارسال شده و از طرف آنها هم پذیرفته خواهد شد و آن را در داده های تراکنش خود قرار می دهند .

در اینجا جایی است که باید توجه داشته باشید که ممکن است شما به صورت جداگانه ( انفرادی ) در حال استخراج ارز دیجیتال (استخراج بیت کوین ) باشید و تمام پاداش را برای خودتان بردارید یا در یک گروه (استخر ماینینگ ) برای حل معادله و رسیدن به پاداش همکاری کنید ، که طبق سیستم تقسیم پاداش خاص هر گروه استخراج ، پاداش ها بین اعضا تقسیم میشود. لازم است بدانید به این گروه های استخراج استخرهای ماینینگ یا Pool میگویند که بعداً در ادامه در مورد آن توضیح داده میشود .

ادامه دارد ….

یاسر شکیبا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *