تفاوت بین AR و VR چیست؟

 

اکنون که دانستید متاورس چیست در این قسمت با تفاوت VR و AR آشنا می شویم.واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) دو فناوری هستند که برای مدتی در حال توسعه بودند. با گذشت زمان به شدت در سطح جهانی اجرا شدند. ابتدا باید با مفهوم هر دو مورد آشنا شویم:

واقعیت افزوده AR: 

یک فناوری است که اشیاء مجازی را با دنیای واقعی ترکیب می‌کند.این فناوری به جای استفاده از رایانه برای تولید چیزی که در مقابل خود می‌بینید، تصاویر دیجیتال را بر روی دید شما از زندگی واقعی قرار می‌دهد.برای ارائه یک تجربه واقعیت افزوده به کاربر، آن‌ها باید دستگاهی داشته باشند که بتواند تصاویر دیجیتال را مستقیماً در چشمان او پخش کند.

 

واقعیت مجازی VR: 


تجربه واقعیت مجازی است که در آن به طور کامل در دنیایی که توسط کامپیوتر تولید می‌شود غوطه‌ور هستید.فناوری واقعیت مجازی به شما می‌گوید که دیگر در محدوده فیزیکی جهان ما نیستید. 
هنگام استفاده از هدست واقعیت مجازی، میدان دید شما تقریباً به طور کامل توسط تصاویر دیجیتال و صداهای ایجاد شده توسط دستگاه مسدود می‌شود تا به نظر برسد که به دنیای دیگری منتقل شده اید.

تفاوت اصلی بین فناوری AR و VR


واقعیت مجازی شما را به طور کامل از دنیای فیزیکی جدا می‌کند. در مقابل، واقعیت افزوده شما را در سطحی متصل نگه می‌دارد.مهم‌ترین تفاوت AR و VR این است که به دلیل ارتباط فیزیکی شما با واقعیت در یک آزمایش AR، می‌توان به حس حضور ملموس دست یافت که منجر به امکان تعامل با اشیاء مجازی می‌شود. ولی واقعیت مجازی نمی‌تواند چنین تجربه‌ای را ارائه دهد، زیرا ارتباط شما با واقعیت کاملاً قطع شده است و همه چیز اطراف شما توسط یک رایانه تولید می‌شود.
یکی دیگر از تفاوت‌های کلیدی بین AR و VR این است که AR چیزی است که می‌توانید هر روز از آن استفاده کنید. نیازی به خرید تجهیزات اضافی مانند هدست ندارد. ولی هدست‌های VR در حال حاضر بسیار گران هستند و برای تولید هر چیزی به رایانه‌های پرقدرت نیاز دارند.

زهرا شکیبا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *