پاور دستگاه ماینر چه کاربردی دارد؟

پاور بیت مین

دستگاه های ماینر برای استخراج رمز ارزها ایجاد شده‌اند. علی‌رغم تفاوت‌های موجود در ساختار دستگاه‌ها و شکل پیکره‌بندی و احتمالا سخت‌افزارهای به کار رفته، تمامی آنها با تولید هش کدهایی برای بازکردن بلاک‌ها و حل مسائل پیچیده هستند. در نتیجه هدف در آنها یکی است و روند دست‍‍‌یابی به این هدف نیز از یک مسیر مشترک عبور می کند. در این دستگاه‌های استخراج، سخت‌افزارهای متعددی به عنوان اجزای آن، تشکیل‌دهنده ماینر می‌باشند و مواردی مانند فن، برد، پاور و غیره در یک ارتباط موثر با یکدیگر، شرایط ماین کردن انواع ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کنند. در این مقاله به بررسی یکی از این سخت‌افزارها به نام پاور دستگاه ماینر می‌پردازیم.

پاور دستگاه ماینر

پاور یا همان منبع تغذیه، وظیفه ی برق رسانی به سایر قسمت های دستگاه ماینر را به عهده دارد. به عبارت دیگر پاور، برق AC را از ورودی برق دریافت می کند و آن را به برق DC که قابل استفاده برای سایر قطعات ماینر است تبدیل می کند. تقسیم‌بندی و دسته‌بندی پاورهای دستگاه استخراج بر مبنای میزان توان خروجی آنها با واحد وات سنجیده می‌شود و هر یک از آنها به نسبت توان مورد نیاز برای قطعات درونی دستگاه، بر روی آن دستگاه به کار گرفته شده و عملکرد مناسب را ارائه می‌دهند.
این که دستگاه استخراج ارز شما در چه وضعیتی از لحاظ توان مصرفی قرار دارد، بسیار اهمیت دارد. می‌دانید که فرآیند استخراج ارز دیجیتال، کاملا وابسته به برق مصرفی بوده و با توجه به پیچیدگی عملیات و همچنین فشار بالایی که بر روی سخت‌افزارهای درگیر در این فرآِیند وارد می‌شود، نیازمند توان بالاتری است. این توان باید توسط یک دستگاه پاور قدرتمند فراهم شود.
پاورهای تعبیه شده بر روی دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال، به طور معمول از تولید کننده‌های خود دستگاه و برندهای سازنده به صورت اوریجینال و کاملا امن ارائه می‌شود. این موضوع به دلیل تسلط سازنده بر روی شرایط توان مصرفی و سایر ویژگی‌های سخت‌افزارهای دیگر درون ماینر است و قطعا مشخصات تولیدی پاور توسط سازنده بسیار بهینه‌تر از موارد مشابه آن در بازار خواهد بود. بنابراین معمولا در صورت بروز خرابی‌های مهم در پاور دستگاه‌های استخراج، توصیه می‌شود که حتما از پاورهای اوریجینال و ساخته شده توسط همان برند استفاده نمایید.
شرایط استفاده از پاور دستگاه‌ ماینر نیز دارای ویژگی‌های خاص میباشد. نمی‌توان از این وضعیت برای تمامی حالت‌ها استفاده کرد. هر پاور در دستگاه ماینر باید متناسب با توان مصرفی آن باشد که معمولا دو برابر این میزان به عنوان یک مقدار ایده‌آل تعریف می‌شود. موضوع مهم دیگر این است که توان خروجی پاور همه ابعاد این داستان نیست. بلکه باید دقت کنیم که این توان با چه ولتاژ در اختیار قطعات دیگر ماینر قرار می‌گیرد. باید این استاندارد برابر با میزان ولتاژ ۱۲ باشد و این در حالی است که امکان دارد در یک دستگاه با توان مشابه، ولتاژهای خروجی اغلب به صورت ۳ یا ۳٫۵ ولتی باشد که عملا در دستگاه استخراج ارزهای دیجیتال هیچ کارایی ندارد. این موضوع کاملا مفهوم بازدهی را بیان میکند. پاور دستگاه ماینر باید بازدهی مشخصی داشته باشد و از استانداردهای رایج تبعیت کند. پاور ماینرها از استاندارد مشهوری در این زمینه به نام ۸۰ plus بهره می برد که در واقع عدد ۸۰ نوشته شده در اسم این استاندارد همان میزان بازدهی آن می‌باشد.
استاندارد مورد نظر در یک دسته بندی با رنگ‌ها و رده‌های بازدهی مختلف تقسیم‌بندی می‌شود که می‌توان به شرح زیر آن را ارائه داد:
در شش رنگ، سفید، برنزی، نقره‌ای، طلایی، پلاتینیوم و تیتانیوم قرار داده می‌شود و هر یک ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد.

80plus.jp

با توجه به توسعه و رشد استفاده از دستگاه‌های ماینر به عنوان منابع درآمدی عموم مردم، خصوصا در چند سال اخیر، قطعات و تجهیزات ماینینگ نیز به وفور در بازار یافت می‌شود و بسیاری از برندها فارغ از اعتبار و کیفیت محصولات خود، اقدام به تولید و وارد کردن آنها به بازار کرده‌اند که در نتیجه آن تشخیص اجناس و قطعات با کیفیت تبدیل به چالش بزرگی شده است. این انتخاب بدون مطالعه در مورد برند و کیفیت پاور می‌تواند برای شما بسیار گران تمام شود. علت این موضوع احتمالا بروز مشکل در ایمن سازی ولتاژ و جریان برای سایر قطعات داخلی ماینر است که در این صورت می‌تواند سبب خرابی‌های متعدد شود و با وقفه در عملکرد دستگاه نیز یک زیان دو جانبه را به شما وارد نماید. بنابراین سعی کنید در مورد برند دستگاه ماینر خود و همچنین بازدهی و توان آن اطلاعات کافی را کسب کنید و بر مبنای این توان به انتخاب پاور خود اقدام نمایید.
جهت خرید انواع پاور دستگاه ماینر و سایر تجهیزات ماینینگ با بالاترین کیفیت به فروشگاه الو ماینر مراجعه کنید.

زهرا شکیبا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *