عوامل موثر در افزایش درآمد ماینر هلیوم

عوامل موثر در افزایش درآمد ماینر هلیوم

امروزه کمتر کسی است که اسم ارزهای دیجیتال به گوشش نخورده باشد و یا از آنها استفاده نکند. در جهانی که روز به روز به سمت توسعه و پیشرفت بشری و آسان تر شدن زندگی انسان پیش می رود نقش ارزهای دیجیتال را نمی‌توان نادیده گرفت. در آینده‌ای نه چندان دور ارزهای دیجیتال حرف اول را در تجارت و خرید فروش‌ در تمام دنیا می‌زنند. از همین رو استخراج ارزهای دیجیتال و همچنین نحوه صحیح آن از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد.

هلیوم چیست؟

هلیوم یک شبکه بی سیم غیر متمرکز مبتنی بر بلاکچین است که از دستگاه های هوشمند کم مصرف (IOT) برای انتقال و دریافت داده در فضای اینترنت استفاده می‌کند. از این رو ارائه دهندگان این پوشش برای شبکه هلیوم به عنوان “معدن” شناخته می‌شوند. از طرفی هم‌اکنون جهت اتصال به شبکه هلیوم و میزبانی، کاربران نیاز به خرید هات‌اسپات هلیوم یا ماینر هلیوم از یکی از کمپانی هایی که سازنده ماینر هلیوم هستند. در حقیقت از محبوب‌ترین برندهای موجود که مودم‌هایی جهت استخراج رمزارز هلیوم را عرضه می‌کنند، می‌توانیم به pantherXو Milesight اشاره کنیم. باید دقت داشت که هات اسپات‌ها از فضایی که از نظر فرکانسی مانع قانونی نداشته و برای عموم مردم آزاد هستند استفاده کنند. البته که مقررات رادیویی در ایران را باید در نظر داشت و به این نکته اهمیت زیادی داد.

عوامل موثر در درآمد 

1. عامل اول منطقه

مهم ترین عامل بودن در شبکه هلیوم است که این عامل رابطه مستقیمی با منطقه ای که دستگاه ماینر خود را نصب و راه اندازی مینمایید دارد. برای انتخاب محل هات‌اسپات حتما نقشه پوشش هلیوم را بررسی کنید تا تعداد نقاط مهم موجود در منطقه خود را مشاهده کنید. هرچه تراکم هات‌اسپات‌ها بشتر باشد، شانس استخراج هلیوم هم بیشتر است. این کاوشگر تعداد هات اسپات ها را در یک شش ضلعی و مقدار HNT که این هات اسپات ها در 30 روز گذشته استخراج کرده اند را نشان می دهد. اگر ماینرهای زیادی در هگز (8 ضلعی) شما هستند ضعیف عمل می کنند، این ممکن است نشانه خوبی نباشد و همچنین اگر ماینر دیگری در نزدیکی شما نباشد. محل مناسبی برای قراردادن ماینر شما نیست.

2. محل قرارگیری ماینر هلیوم 

اگر یک ماینر داخلی دارید، باید آن را در بالاترین پنجره موجود در خانه خود قرار دهید. دقت کنید که باید توری فلزی روی پنجره را جدا کنید تا روی سیگنال تاثیر نگذارد. به‌طور کلی، ارتفاع یک عامل اساسی برای انتخاب محل قرارگیری ماینر است. هر چه ماینر بالاتر باشد، دریافت سیگنال آن هم بهتر است. به بیان دیگر هر چقدر دستگاه شما در ارتفاع بالاتری قرارگیرد منطقه وسیع تری را می تواند پوشش دهد در نتیجه درآمد ماینر شما بیشتر است. همچنین اطمینان حاصل کنید که ماینر خود را نزدیک فلز، دستگاه‌های الکترونیکی یا بتن قرار ندهید. با این وجود، اگر فقط یک پنجره بلند مناسب در خانه خود دارید برای قرارگیری ماینر مناسب خواهد بود. بنابراین برای انتخاب محل مناسب به نکات زیر توجه کنید:

1- توجه داشته باشید که بهتر است که هات اسپات را در فضای باز قرار دهید.
2-اگر هات‌اسپات هلیوم را داخل نصب می‌کنید حتما آن را نزدیک پنجره قرار دهید.
3-هات‌اسپات هلیوم را در بالاترین طبقه خانه یا محل کار خود قرار دهید.
4-دقت کنید که دستگاه شما باید حداقل ۳۰۰ متر از نزدیک‌ترین هات‌اسپات هلیوم موجود در ناحیه اطراف، با شما فاصله داشته باشد.
5- دستگاه را کنار پنجره‌ای که توسط دیوار احاطه شده است قرار ندهید.

3.انتخاب آنتن مناسب 

شما به تجهیزات مناسب برای ماین هلیوم نیاز دارید. آنتن‌ها نیز یکی از همان تجهیزات هستند. با افزایش بهره وری آنتن ، مسیر عمودی یا به عبارتی زاویه تبادل آنتن باریک تر می شود. اگر مسیر عمودی آنتن شما خیلی کم باشد ممکن است نقاط مهمی که می خواهید به آن متصل شوید بیشتر یا کمتر از حد متعادل باشد که این موضوع بر روی درآمد شما از هلیوم تاثیر می گذارد.

1-برای محیط های شهری پرجمعیت آنتن خارجی فایبر گلاس هلیوم هات اسپات dBi4 را به شما توصیه می کنیم.
2-برای محیط های هومه شهر آنتن خارجی فایبر گلاس 5.8 دسیبل یا آنتن خارجی فایبر گلاس 6 دسیبل مناسب است.
3-برای کاربردهای روستایی نیز آنتن Rokland 915 مگاهرتز 8 دسیبل در فضای باز را پیشنهاد می کنیم. زیرا این موضوع یک تبادل بسیار مناسب بین مسیر عمودی سیگنال و فواصل قابل دسترس فراهم می کند.
4-برای مکان های دور افتاده  و یا حومه شهری نیز آنتن فایبر گلاس 10 دسیبل روکلند بک کانتری و یا آنتن 12 دسیبل راکلند LoneWolf را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

اگر می‌خواهید بهره بیشتری از آنتن خود بگیرید آن را به یک کابل متصل کنید. کابل‌های آنتن محافظ‌های مختلفی دارند. محافظ کابل آنتن از دست رفتن سیگنال بین آنتن و هات‌اسپات هلیوم را کاهش می‌دهد. بنابراین اگر یک آنتن با بهره بالاتر بخرید اما از یک کابل با محافظ ضعیف استفاده کنید، میزان سیگنال‌دهی شما کاهش می‌یابد. برای اکثر کابل‌ها محافظ درجه ۲۰۰ و اگر از کابل بلندتر از ۶ متر استفاده می‌کنید، محافظ درجه ۴۰۰ توصیه می‌شود.
برای خرید تجهیزات ماینینگ با بالاترین کیفیت به فروشگاه الوماینر مراجعه نمایید.

زهرا شکیبا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *