خرید دستگاه ماینر

خرید ماینر و راه اندازی فارم ماینینگ یکی از شغل های پر در آمد می باشد. امروزه ماینرها یکی از کالاهای محبوب بین مردم می باشند که کسب و کار پر سودی را رقم زده اند. ماینرها وظیفه استخراج بیت کوین را برعهده دارند و این فرایند را ماینینگ می نامیم. ماینرها در ازای مصرف برق ،معادلات و محاسبات پیچیده ای را انجام می دهند و در مقابل، ارز مورد نظر شما را دریافت می کنن که شما می توانید آنها را به کیف پول خود انتقال داده و به پول واقعی یا ارزهای دیگر تبدیل کنید.
استخراج ارز دیجیتال اولیه، به وسیله کامپیوترهای استاندارد یا همان cpu سی پی یو ها صورت می‌گرفتند؛ اما به مرور، شبکه بیت‌کوین و همین‌طور دستگاه‌های اختصاصی آن افزایش یافت و کامپیوتر کاربری خود را در این زمینه از دست داد. هر ساله دستگاه‌های ماینر جدیدی توسط غول‌های این صنعت ساخته و به بازار معرفی می‌شوند. این دستگاه‌ها توان پردازشی بسیار بیشتری نسبت به سیستم‌های کامپیوتر عادی در استخراج بیت کوین دارند، به طوری که عموما قادر به امتحان کردن بیش از 50 ترا هش در ثانیه برای دست یافتن به هش درست یک بلوک هستند. طبیعی است که چنین دستگاه‌هایی دارای مصرف برق بسیار بالا هستند، به طوری که امروزه مسئله اصلی استفاده از این دستگاه‌ها، مصرف برق آن‌هاست.
قطعات موجود در شبکه، نقش فراهم کردن این توان پردازشی را دارند. برندهای متنوعی برای این قطعات وجود دارند که علاوه بر تاثیرگذاری روی تنوع و ویژگی‌های این محصولات، بر روی قیمت ماینر نیز تاثیر می‌گذارند.

ماینر ها با توجه به الگوریتم پردازشی که دارند قادر به استخراج ارز های مجازی مختلفی می باشند. برای مثال ماینر با الگوریتم پردازش SHA-256 قادر به استخراج ارز های Acoin ، بیت کوین ،کرون ، بیت کوین کش ، Curecoin، eMark، Joulecoin، Peercoin، Terracoin و UnbreakableCoin می باشد.
همچنین ماینر با الگوریتم پردازش Scrypt توانایی استخراج ارز های Auroracoin، DigiByte، Dogecoin، Einsteinium، Emerald، Gulden، Florincoin، GameCredits، Litecoin و Verge را دارند.

ماینر با الگوریتم پردازش Equihash قادر به استخراج ارز هایی مانند هاش، زدکش یا زی کش ،هاش و ZenCash می باشد.

 

مهم‌ترین سخت‌افزارها و دستگاه‌های مورد استفاده برای استخراج

پردازنده مرکزی (CPU)

CPU یا پردازنده مرکزی اولین وسیله برای ماینینگ می‌باشد. در سال‌های ابتدایی از سی پی یو ها برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌کردند، اما امروزه با ورود دستگاه‌های جدید به بازار ارز دیجیتال، محبوبیت این دستگاه کمتر شده است.


پردازنده گرافیکی (GPU) یا همان کارت گرافیک

نمونه دیگر از دستگاه ماینینگ است که همانند CPU در سال‌های اول ورودش، برای استخراج بیت‌کوین، کاربرد بسیار زیادی داشت. امروزه از این دستگاه می‌توان انواع ارزهای دیجیتال به غیر از ارزهایی که استخراج‌شان با این دستگاه به‌صرفه نیست را استخراج کرد.

 

دستگاه یا کارت FPGA

FPGA نسبت به دو نمونه‌ی قبلی پرکاربردتر است و عملکرد بهتری دارد. این دستگاه تا قبل از ورود آی‌سیک، محبوبیت بسیار بالایی داشت و اکثر افرادی که به استخراج ارز دیجیتال می‌پرداختند، از این دستگاه استفاده می‌کردند.

دستگاه مخصوص استخراج (ASIC)
 دستگاهی به نام آی‌سیک محبوبیت نمونه‌های قبلی را در هم شکست. این دستگاه از هر نظر نسبت به سه نوع قبلی در سطح بالاتری قرار دارد. میزان مصرف برق کمتر، مقدار فضا ، قدرت و… از ویژگی‌های این محصول می‌باشد.

در حال حاضر پنج تولیدکننده برتر دستگاه ماینر

بیت مین (Bitmain) اولین و بزرگترین شرکت تولید کننده ماینر در جهان که ماینرهای آن تحت عنوان انت ماینر (Antminer) شناخته می‌شوند.
میکرو بی تی (MicroBT)
دیگر تولیدکننده معتبر ماینر در جهان که تولید‌کننده ماینرهای تحت عنوان (Whatsminer) است.
اینوسیلیکون (Innosilicon) سومین تولید کننده برتر دستگاه‌های استخراج بیت کوین در دنیا، اینوسیلیکون است.
کنان (Cannan) دیگر سازنده معتبر ماینر در دنیا است که ماینرهای آن تحت عنوان آوالون (Avalon) به بازار عرضه می‌گردند.
ای‌بنگ (Ebang)  تولیدکننده دستگاه‌های ای‌بیت (Ebit).

نکات مهم در انتخاب و خرید ماینر

هش ریت
هش ریت (Hashrate) بیانگر توان ماینر در چک کردن و امتحان کردن تعدادی هش برای هر بلوک هست. هر چقدر هش ریت یک ماینر بیشتر باشد، تعداد بیشتری هش را در هر ثانیه می‌تواند روی بلوک امتحان کند. به طور کلی هر چه هش ریت یک ماینر بیشتر باشد، نرخ دریافت بیت کوین آن نیز بیشتر است.
برق ماینینگ

مصرف برق ماینرها به سبب کاری که انجام می‌دهند، بسیار بالا است. همچنین مصرف برق با مقدار هش ریت رابطه مستقیم دارد به طوری که هرچه هش ریت یک دستگاه بالاتر باشد، غالبا مصرف برق آن نیز بالا است. در هنگام خرید ماینر به میزان برق مصرفی آن دقت کنید تا قابلیت استفاده در محیط و شرایط شما را داشته باشد.
شرکت تولید کننده
برخی از شرکت‌ها به واسطه‌ کیفیت اجناسی که تولید می‌نمایند، معتبرتر هستند. این اعتبار از آن جهت مهم است که شما می‌توانید نگرانی‌های کمتری در مورد خرابی یا طول عمر دستگاه خریداری شده داشته باشید. هنگام خرید ماینر ممکن است دستگاهی سودآوری بالایی را نشان دهد؛ اما این ویژگی صرفا دلیل بر مرغوبیت آن نیست، بلکه طول عمر و امکان استفاده طولانی مدت از دستگاه نیز بسیار مهم است.

قیمت
قیمت ماینرها بسته به قیمت بیت کوین متغیر است. هرچه قیمت بیت کوین بیشتر شود، قیمت ماینرها نیز بیشتر می‌شود. همچنین امروزه فروشگاه‌های تخصصی زیادی اقدام به فروش این محصولات به صورت نو و استوک کرده‌اند.
صدا و حرارت
قبل از خرید دستگاه ماینینگ مکان مناسبی را برای این ابزار انتخاب کنید؛ چراکه این قطعات صدای طاقت‌فرسا و حرارت زیادی دارند و شرایط نگهداری از آن‌ها کمی مشکل است. بهتر است بدانید که صدای دستگاه‌های ماینر حدود 80 دسی بل است، این مقدار دقیقا معادل صدای یک سشوار حرفه‌ای در فاصله یک متری است. برای اطلاعات بیشتر آموزش حذف صدای ماینر را مطالعه کنید.
کولینگ داخلی

بهترین عملکرد یک دستگاه در شرایط دمایی مناسب است. اکثر دستگاه‌های جدید دارای سیستم کولینگ داخلی هستند که در صورت استفاده از آن دستگاه به صورت منفرد، نیازی به تعبیه سیستم تهویه مجزا نیست.

نکات خرید ماینر

تعیین هدف و میزان بودجه
شما باید با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید و بررسی تمامی هزینه‌های ممکن و همچنین پیش‌بینی مقدار سودی که قرار است از این راه به دست آورید اقدام به خرید ماینر مناسب با بیشترین بازدهی کنید. البته که باید سایر هزینه‌ها مانند کابل‌کشی، تجهیزات برق و… را در نظر بگیرید.
توجه به راندمان دستگاه و دوره بازگشت سرمایه
لزوما بهترین ماینر، قدرتمندترین با هش ریت بالا نیست. هر چقدر قدرت دستگاه بالاتر باشد بیت کوین بیشتری استخراج می‌نماید درست است ، اما یک سر داستان مصرف برق دستگاه است. برای خرید ماینر بهترین گزینه دستگاهی است که راندمان بالایی داشته باشد، یعنی نسبت هش ریت به مصرف برقش بالاترین حالت باشد. ضمن توجه به هش ریت، باید به راندمان دستگاه نیز توجه کرد و ترکیب این دو حالت به صورت توامان، کوتاه‌ترین دوره بازگشت سرمایه را تضمین می‌کند.

ارزی که برای استخراج انتخاب کرده اید
هرکدام از ماینرها با الگوریتم خاص و برای استخراج ارز خاصی کار می‌کنند. حتما برای شروع کار سعی کنید از ارزهایی استفاده کنید که شناخته‌تر باشند.

فضا و برق مناسب برای این کار
با توجه به اینکه هر دستگاه چه میزان برق مصرف می‌کند برقی که در اختیاردارید پاسخگوی دستگاه موردنظر باشد نیز اهمیت دارد.

چنانچه قصد خرید محصول و لوازم جانبی آن نظیر فن ماینر و انواع پاور ،  تجهیزات ریگ ماینینگ و..را دارید می‌توانید با مقایسه مدل‌های متنوع موجود در فروشگاه الوماینر، بهترین گزینه را انتخاب کنید

زهرا شکیبا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *